Kiełki

Kiełki
12
mar

Na nowalijki musimy niestety jeszcze poczekać. Ale niezłą porcję witamin możemy sobie dostarczyć w postaci kiełków. Jest z czego wybierać… Kiełki brokułu, lucerny, rzodkiewki, soczewicy, gorczycy, rzeżuchy, fasoli mungo i wiele innych oraz mieszanki :)

Moje dzieciaki najbardziej lubią kiełki brokułu i lucerny, ja rzodkiewki. Ale często sięgam też po mieszanki, które dodaję do sałatek. Kiełki fasoli podsmażam na patelni z cebulką i czosnkiem, potem dodaję do ryżu lub omletów.

Dzisiaj wysiałam mieszankę kiełków „wzmacniających organizm”, która składa się z soi, fasoli Mung i fasoli Adzuki oraz mieszankę francuską z nasion lucerny, koniczyny, kopru, kozieradki, rzodkiewki i szczypiorku. Żadnej z nich jeszcze nie miałam, więc jestem ciekawa jak będą smakowały. Regularne spożywanie kiełków wzmacnia odporność organizmu, korzystnie wpływa na mięśnie, skórę, zęby i paznokcie, wspomaga też przemianę materii.

Uprawianie kiełków jest proste i przyjemne. Z resztą sami zobaczcie :)

  komentarzy

  • Czerwiec 23, 2016

    Zgadzam się, kiełki rzodkiewki też są moimi ulubionymi! :) Ostatnio kupiłam nawet soczewicę, chociaż rzodkiewce nie dorównuje:)

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *