Ogórki kiszone

Ogórki kiszone – Sobotni dzień warto rozpocząć dobrym śniadaniem. Tak też zrobiłam 🙂

Wybór padł na kanapki z jajkiem i kiszonym ogórkiem, który nie tylko nadaje całości idealny smak, ale jest również niezwykle zdrowy. Latem pierwszy raz kisiłam ogórki – wcześniej korzystałam z przetworów mamy lub teściowej. Teraz mam swoje zapasy, po które z przyjemnością sięgam przez całą zimę.

Ogórki kiszone są bogatym źródłem witaminy C i składników mineralnych: magnezu, potasu i beta-karotenu. Odkwaszają organizm, poprawiają trawienie, wzmacniają odporność i pomagają leczyć przeziębienia. Usuwają nadmiar wody z organizmu oraz stanowią podstawę dla wielu posiłków, podczas odchudzania. Poza tym – według mnie – są po prostu niezwykle smaczne 🙂 Można je łączyć z innymi warzywami, mięsem, twarożkami, śledziami i jajkami. Ja najczęściej dodaję je do kanapek i do sałatek z pomidorem. Często są także częścią obiadu, szczególnie dobrze smakują z gulaszem.

Więcej ciekawostek na temat ogórków kiszonych w filmie poniżej 🙂

A jakie są Wasze przepisy na potrawy z kiszonym ogórkiem?